Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Customer service manager

Descripció

El responsable de servei al client procura la satisfacció de les expectatives dels clients pel que fa a l'entrega de les mercaderies o productes, segons les condicions i qualitat pactades. Amb aquest objectiu, realitza el seguiment dels clients, en gestiona les reclamacions i les incidències i estableix els mecanismes de comunicació més adients. Aquest perfil és cada vegada més important a les empreses ja que, si abans era l'àrea de producció la que marcava el ritme del negoci, ara són els departaments més propers al client els encarregats de fixar què, quan i perquè s'han de fabricar determinats productes o serveis. Davant dels nous hàbits de consum, les ocupacions relacionades amb els serveis al client s'han professionalitzat i juguen un paper imprecindible en el procés logístic, ja que són el nexe de la companyia amb el consumidor.

Tasques

  • Trasllada els objectius corporatius a nivell del seu departament.
  • Estableix els mecanismes de control per garantir el compliment dels compromisos concrets establerts amb el client.
    Formula els plans estratègics i operatius del seu departament, així com els procediments per portar-los a la pràctica.
    Controla el compliment dels objectius de l'estratègia corporativa de l'empresa i en prepara els informes.
    Prepara informes sobre l'evolució dels plans de venda, de la qualitat de servei i de les incidències.
    Aplica mètodes de qualitat al servei al client.
    Controla el flux d'informació entre el seu departament, el de producció i el de transport per fer complir els terminis d'entrega pactats amb el client.
  • Fa un seguiment constant del client per detectar les seves necessitats.
    Atén les reclamacions i incidències del servei i n'analitza les causes per posar solucions.
    Atén els suggeriments i consultes dels clients. Mesura el grau de satisfacció dels clients i, en funció dels resultats, estableix mecanismes de millora.
    Examina amb clients i proveïdors els àmbits de col·laboració per millorar el servei i fa les propostes adients.
    Procura un servei personalitzat de valor afegit mitjançant diverses tècniques (entregues d'última hora, integració amb els clients mitjançant softwares, personalització de productes mitjançant l'etiquetatge).
    Analitza l'evolució del mercat, les exigències dels clients i observa la competència.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE