Descripció
És el/la professional que assessora entitats i organitzacions en temes d'imatge per tal de transmetre uns valors i missatges alineats amb la seva missió o objecte social. S'encarrega d'anticipar, planificar i comunicar. S'anticipa i analitza les necessitats del client i els riscos i les oportunitats de l'entorn social vinculades; dissenya i coordina un pla estratègic de reputació i imatge corporativa amb el que transmetre la seva identitat de manera atractiva i, finalment, comunica els missatges pertinents a la comunitat (stakeholders) amb l'objectiu d'incrementar el seu impacte mediàtic i la seva influència social. A més, aquest assessorament inclou la imatge col·lectiva que ha d'oferir l'equip humà, que ha de ser harmonitzada i coherent amb la imatge de l'empresa, de les instal·lacions, dels productes, etc.
L'assessor/a d'imatge corporativa pot trobar-se al servei de l'equip directiu o pot suposar una eina de treball per als departaments de Recursos Humans, Màrqueting, Comunicació, etc. de les empreses. Així mateix, pot treballar per a personatges públics (artistes, esportistes o famosos en general) assessorant en el disseny de la seva imatge externa, expressió, actituds i habilitats més adequades per transmetre la seva identitat i valors.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h