Descripció
Aquest/a professional realitza estudis i anàlisis de mercat amb l'objectiu d'obtenir informació útil per l'empresa client, a fi de prendre decisions relatives als productes o serveis que comercialitza i les estratègies de màrqueting.
L'analista en investigació de mercat és responsable de l'elaboració d'enquestes, l'estudi de les dades obtingudes i la generació d'estadístiques, que serviran per conèixer les tendències de consum, determinar l'evolució de les vendes d'un determinat producte, fixar el públic consumidor potencial, i ubicar les empreses competidores, entre d'altres. És una figura essencial i molt útil per al departament de màrqueting i vendes, ja que en funció de la seva recerca s'estableixen campanyes publicitàries, accions promocionals o es llancen noves gammes de productes i línies de serveis.
Pot desenvolupar la seva activitat en diferents àmbits que poden anar des de la investigació econòmica i la realització d'estudis sectorials, fins a l'especialització dins d'un camp determinat com poden ser els canals d'alimentació fora de la llar.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h