Descripció
Aquest/a professional comprova que el Sistema de Gestió de Qualitat (SGQ) introduït a l'empresa client s'ajusta a les normatives específiques de l'empresa o del sector, o bé a les normes ISO o altres certificacions establertes en matèria de qualitat.
Una auditoria de qualitat es podria definir com una revisió independent amb l'objectiu de verificar que el sistema de qualitat implementat per una empresa ha assolit els objectius establerts i es duu a terme amb un manteniment correcte.
L'auditor/a de qualitat ha de conèixer les normes sobre els sistemes de qualitat (com és el cas de les normes internacionals ISO) per poder tractar posteriorment amb rigor la planificació, preparació i realització d'informes i seguiment del criteri d'auditoria. En els darrers anys la qualitat s'ha convertit en un factor important en la gestió interna de l'empresa, però també en un instrument d'imatge corporativa i de satisfacció de les exigències de la clientela. No és estrany, doncs, l'expansió actual de les certificacions de productes i de sistemes de qualitat, el qual es tradueix en un augment de les ocupacions relacionades amb la qualitat.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h