Descripció
El/la consultor/a de comunicació és el/la professional que assessora i proposa solucions estratègiques de comunicació i màrqueting adaptades als requeriments i necessitats dels seus/ves clients/es.
Aquest/a professional de la comunicació se situa al backoffice de l'empresa dins del departament de comunicació, i té una importància essencial en l'elaboració del pla estratègic de comunicació de l'organització. Per dur a terme la seva funció observa detalladament les sinergies internes de comunicació de l'empresa, les externes amb la clientela, i l'entorn empresarial que l'envolta (empreses del sector, potencials clients/es, oportunitats, riscos, etc.) i planteja solucions que procurin rendibilitzar al màxim la imatge de l'empresa i afavorir als objectius de l'organització.
Convé destacar que en moltes ocasions el/la consultor/a en comunicació s'ocupa en empreses especialitzades en estratègies de comunicació a les que les empreses subcontracten els seus serveis de consultoria. Les tasques del/la consultor/a de comunicació poden abastar diferents àmbits de comunicació, alguns d'ells són els següents: comunicació estratègica, comunicació financera, comunicació corporativa, comunicacions de crisi, comunicació online, assumptes públics, relacions laborals, etc. Així mateix, pot desenvolupar les seves funcions des de diferents vessants de coneixement: disseny gràfic, imatge corporativa, Internet i multimèdia, comunicació 2.0, etc.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h