Altres denominacions
Tècnic/a de compres; Comprador/a tècnic/a; Comprador/a; Buyer; Director/a de compres i logística; Director/a d'aprovisionament; Purchasing Manager
Descripció
Les compres representen un gran cost per a les empreses, no tan sols pel que fa a l'adquisició de productes estratègics destinats a la producció, sinó també en relació als no estratègics (material d'oficina, etc.). Aquest fet és encara més crític en aquelles empreses que treballen amb productes d'alt valor afegit, utilitzant matèries primeres i equips que tenen un cost superior al d'altres indústries.
El/la gestor/a de compres té la responsabilitat de la gestió de compres i aprovisionament de productes, d'acord amb les necessitats de fabricació i distribució de la seva empresa, tot considerant la millor opció per qualitat, servei i preu, i s'encarrega també de garantir el nivell de servei dels productes assignats i de col·laborar en l'elaboració del pressupost. Per tant, assumeix tasques de compra i negociació amb proveïdors homologats d'acord amb l'estratègia adoptada.
Aquest/a professional analitza quins elements tecnològics convé introduir al departament per optimitzar els processos de compres i té capacitat per identificar les oportunitats de negoci que genera el mercat. Moltes vegades aquest perfil pot adoptar funcions pròpies de direcció, com coordinar l'equip del departament de compres, estudiant les tendències del mercat i els productes, tancant acords amb proveïdors, analitzant informes per determinar maneres per reduir costos, entre altres.
El gestor/a de compres desenvolupa la seva activitat en companyies mitjanes i grans i la seva tasca està lligada als departaments de producció, màrqueting i comercial.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h