Altres denominacions
Supply chain manager
Descripció
El/La director/a d'operacions logístiques s'encarrega de l'organització logística de l'empresa, comprenent aspectes econòmics i operatius, per tal de donar resposta a les necessitats d'aprovisionament, producció i distribució, preveient la disponibilitat dels recursos a aquest efecte.
Aquest/a professional té l'objectiu de gestionar els recursos existents, determinar els processos interns d'arribada i de sortida de mercaderies i els nivells de qualitat, per garantir un producte i un servei competitiu. A més, s'ocupa de la planificació logística estratègica de l'empresa i dirigeix les funcions de Programació, Compres, Planificació de la Producció Distribució Física (estocs de productes acabats, magatzems, preparació de comandes i transports) i també el llançament de nous productes.
Així mateix, la seva jornada laboral es caracteritza per la contínua coordinació amb tots els agents implicats en el procés logístic, ja que manté comunicació constant amb proveïdors/es, empreses subcontractades i professionals d'altres àrees de l'empresa, per tal de realitzar negociacions constants, prendre decisions i buscar solucions a problemes inesperats, assegurant el funcionament global del flux de materials i d'informació.
El/La director/a d'operacions logístiques treballa, sobretot, a grans empreses amb plantes productives o magatzems a diferents països i xarxes de transport nacional i internacional. A causa d'aquest entorn cada cop més global i competitiu, aquest/a professional s'està convertint en una figura clau per a l'estratègia global de l'empresa. Mentre que abans només dirigia la gestió de transport i estocs, actualment, participa fins i tot en els comitès de direcció de les companyies, aportant noves fórmules per millorar els processos logístics.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h