Altres denominacions
Mobile Analyst; Mobile Application Analyst; Mobile Trafficker; Mobile Data Scientist; AppMarketer Lead (molta variabilitat en les denominacions).
Descripció
El/la expert/a en posicionament integra l'estratègia general de màrqueting a l'entorn mobile, igual que es fa amb la resta de canals digitals, amb l'objectiu d'optimitzar i millorar el retorn d'inversió (ROI).
S'encarrega de millorar la visibilitat i posicionament de les aplicacions mobile (o apps) en una botiga o App store a través de tècniques ASO (App Store Optimization). També mesura i analitza les estadístiques i els comportaments de les persones usuàries en funció del canal mobile a través del qual accedeixen: les Aplicacions mòbils natives desenvolupades per a les plataformes Android, iOs, BlackBerry, Windows Mobile, etc.; la versió mobile del web; o l'accés al web a través dels dispositius mòbils. L'anàlisi d'aquesta informació la utilitza per a poder adaptar l'estratègia de màrqueting més adequada i efectiva per a cada cas.
Es tracta d'un perfil tècnic que habitualment treballa sota la coordinació del/de la responsable de màrqueting, en el cas de grans empreses, mentre que en el cas d'empreses petites ho fa directament de l'equip directiu.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h