Descripció
La comunicació interna és una eina de comunicació corporativa que s'adreça als públics interns (personal treballador) i constitueix la matèria primera bàsica de tota organització, a la qual individus diferents comparteixen objectius lligats a tasques i vinculats a un ordre de relacions.
El/la responsable en comunicació interna ha d'organitzar la seva feina en torn a tres eixos: les relacions professionals (normes i rols); les de convivència (comunicació informal entre individus); i les d'identitat, lligades a la cultura corporativa (conjunt d'hàbits que atorga sentit a la percepció dels actors i que creen sentiments relacionats amb el sentit de pertinença o d'exclusió).
La filosofia de comunicació interna està lligada a la filosofia de management, als seus valors fundacionals corporatius i a la cultura corporativa (conjunt de valors, referències, ritus i signes que fonamenten la concepció que la organització té sobre ella mateixa i condicionen el clima laboral).
En funció de la situació jeràrquica dels públics interns, els missatges poden circular en direcció vertical descendent, horitzontal o transversal, però l'objectiu del/de la responsable en comunicació interna és que es generin fluxos de comunicació vertical ascendent de manera espontània, sense temors a represàlies per part dels/de les superiors i que s'eliminin totalment els rumors interns, tot creant un clima de confiança.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h