Altres denominacions
Customer Experience Manager, CX Manager
Descripció
L'experiència de client (CX per les sigles en anglès) s'ha convertit en un important focus d'atenció de les marques, atès que les organitzacions han esdevingut cada vegada més conscients de la seva importància per mantenir els consumidors satisfets i lleials a la marca. En aquest sentit, el/la gestor d'experiència de client és el/la professional que té cura d'assegurar que l'experiència de la clientela és satisfactòria en el moment de consumir els seus productes i que, per tant, s'aconseguirà seva fidelització.
Les empreses cerquen assegurar la millor experiència de client ja que suposa un avantatge en un mercat altament informat i en un entorn de digitalització accelerada. Així, amb l'anàlisi de l'experiència de client les empreses aprofiten la seva presència a xarxes socials per fomentar la confiança de la clientela, assegurant-se que els consumidors tinguin una experiència satisfactòria des del primer punt de contacte i intentant construir una relació a llarg termini.
En aquest entorn, el/la gestor/a d'experiència de client vetlla per la conversió (captació) de clients, per incrementar la seva fidelitat a la marca i per reduir el cost del servei i la comercialització recopilant dades i entenent la dinàmica del seu mercat.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h