Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Business development manager; Responsable d'unitat de negoci; Gestor/a de nous negocis; Responsable de desenvolupament de mercat; Responsable de desenvolupament corporatiu.

Descripció

El/la responsable de desenvolupament de negoci s'encarrega d'analitzar les necessitats de l'empresa i de buscar les aliances que necessita per millorar o consolidar la seva situació al mercat. Aquestes aliances poden servir per ampliar la línia de productes, compartir tecnologia, introduir-se en nous sectors o obrir nous mercats; i inclouen acords de llicències, col·laboracions en convenis de R+D i cooperació tecnològica, fusions i adquisicions. Per aquesta raó és el/la professional que supervisa les relacions i col·laboracions amb altres empreses o universitats (codesenvolupament de productes), tant nacionals com estrangeres per mantenir la competitivitat de la companyia.

Tasques

Les tasques generalment associades a aquest perfil professional són:
  • Identifica i avalua noves oportunitats de negoci.
    Coneix amb detall el mercat en tots els seus aspectes: clients, competència, preus i novetats del sector. S'encarrega de la recerca i la creació d'informació, assisteix a congressos i fires, per identificar mercats i clients objectiu i identifica oportunitats de negoci latents per a l'empresa.
    Realitza propostes de desenvolupament de producte, i presenta i negocia ofertes.
    Sondeja, identifica i recomana nous productes i tecnologies per la innovació i el creixement de l'empresa.
    Desenvolupa estratègies per atreure capital inversor.
    S'encarrega de detectar noves oportunitats de negoci i negocia els contractes i convenis de col·laboració amb altres empreses o centres de recerca. Construeix i manté relacions amb empreses del sector
    Adquireix les llicències necessàries per al negoci o ven llicències de patents pròpies si s'escau.
  • Crea previsions, implementa i monitoritza plans de vendes per assegurar els objectius econòmics perseguits.
    Dissenya, desenvolupa i executa els plans de negoci dirigits a la captació de grans comptes, incloent la identificació d'oportunitats de negoci mitjançant l'anàlisi de nous mercats.
    Defineix el pla comercial anual per als seus mercats.
    Coordina la seva activitat amb altres departaments i divisions de la companyia, integrant les activitats de desenvolupament del producte amb màrqueting i fabricació.
  • Desenvolupa polítiques i administra programes per promocionar els negocis de l'empresa.
    Potencia la imatge corporativa de l'empresa i proporciona una estratègia que afegeixi valor a grans projectes.
    Introdueix nous conceptes i canvis en les metodologies de màrqueting tradicionals.
    Desenvolupa la imatge de marca dels productes.
    Comunica al mercat els missatges, notícies i informacions que permetin el posicionament adequat de l'empresa.
    Exerceix la representació externa i interna de l'empresa a reunions i conferències nacionals i internacionals.
    Realitza el seguiment, control i fidelització dels distribuïdors.
    Realitza presentacions i demostracions dels productes.
  • Es responsabilitza d'aquelles activitats relacionades amb la vigilància tecnològica i la intel·ligència competitiva de mercat o es coordina amb el/la responsable.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE